CONVIDADOS

Camiño Noia (Galícia, Espanha)

voltar aos CONVIDADOS 1 de maio de 2022
1200px-María_Camiño_Noia_Campos

Camiño Noia começou seus estudos na Universidade de Santiago de Compostela em 1963, onde obteve a Licenciatura em Filosofía e Letras. Com alguns companheiros de faculdade deu os primeiros passos no mundo galeguista em 1966. Participou na Associação da Juventude Católica de Estudantes, onde descobriu a militância pelas liberdades.

Começou neste mesmo ano sua vida acadêmica, como professora auxiliar no seminário de Literatura Española da mesma faculdade, trabalhando como pioneira nos primeiros passos da normalização académica da língua galega. Sua tese de licenciatura sobre a Nova narrativa galega foi a primeira a ser apresentada em língua galega. Em 1980 defendeu sua tese de doutorado, Descrição e medida do bilinguismo em dois grupos escolares da zona de Vigo.

Foi professora em cursos de aperfeiçoamento do professorado em língua galega, elaborando diversos materiais didáticos. Foi fundadora de Edicións Xerais de Galicia em 1978. Foi ainda professora catedrática de língua e literatura galegas na Universidade de Vigo e decana da Faculdade de Filosofia da mesma universidade. Em 1989 inaugurou a Cátedra de Estudos Galegos em Nova York com um curso sobre a Nova Narrativa Galega. Foi professora convidada durante três cursos (2000, 2001 e 2003) na Faculdade de Letras da Universidade de Buenos Aires (UBA).

Colaborou nas revistas Grial, Verba, Festa da Palabra Silenciada, Boletín Galego de Literatura, Anuario de Estudios Literarios Galegos, Viceversa e Revista de Dialectologia y Tradiciones Populares.